Prev
Next

akita1

/

akita2

/

akita3

/

akita4

/

akita5

/

akita6

/

akita7

/

akita8

/

akita9

/

TITLE

秋田魁新報創刊140年記念「元気まで届ける新聞」

CASE

秋田魁新報創刊140年を機に、人口減少や高い自殺率など暗いニュースが目立つ秋田県のみなさんを元気づけたい。そして、秋田人を元気づけられるのは、秋田の誇り、秋田美人しかいない。そんな想いから、秋田美人の象徴である、佐々木希さんご本人を新聞で届けました。
表紙では、あえて佐々木希さんのお顔は出さず、新聞を開いたときの驚きを狙いました。また、各見開きページで美しい身体のパーツだけを見せていくことで、紙面をつなぎ合わせて、等身大の佐々木希さんをつくってみたくなるモチベーションを高めました。
ローンチ後は、新聞をつなぎあわせた佐々木希さんと記念撮影する画像がSNSで拡散。また、この新聞がヤフオク!で販売されるなど話題となりました。

CASE

The Akita Sakigake, a venerable newspaper serving the prefecture of Akita for 140 years, wanted to strike a cheerful note with its anniversary edition, something to make its readers feel good after gloomy recent local news ranging from Akita’s shrinking population to its high suicide rate.
The thing that immediately came to mind was a major source of local pride – Akita has long been famous as the birthplace of more beautiful women than anywhere in Japan. Model Nozomi Sasaki is perhaps currently the best known “Akita bijin” and we decided that we would deliver “Nozomi” together with the anniversary issue.
To make it a surprise, we didn’t feature Nozomi’s face on the cover. Sections of her full length portrait appeared split on a number of two-page spreads, motivating the reader to assemble these together and see what it was. Their reward was a life-size picture of Nozomi.
After the launch, we found people passing around photos of the completed portrait on social media, and copies of the anniversary edition being sold online through Yahoo! Auction.

CREDIT

CD:上島 史朗
AD:市田 誠仁
CW:淺井 勇樹
CP:菅野 悟子

CREDIT

CD:Shiro Ueshima
AD:Masahito Ichida
CW:Yuki Asai
CP:Satoko Kanno

CLIENT

秋田魁新報社

YEAR

2014

TAG

GRAPHIC

WORK

View All WORK

株式会社LIXIL

LIXIL 快適暮らし体験 住まいStudio

lixil_thumb

信濃毎日新聞社

家族のはなし2017

170921_shinano_thumb

DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

Cisco Start シリーズ プロモーションサイト

01s

Back To Top