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TITLE

「おかげさまを伝えよう」キャンペーン

CASE

東京から伊勢志摩に誘客したい、というクライアントからのオーダーに対して、まず、伊勢志摩の魅力をどのように切り取るかという点から作業は始まりました。
何度も議論を重ね、単に観光地としての魅力を伝えるのではなく、「感謝」を伝えるために伊勢志摩を訪れていただく、という考え方をコンセプトに据えました。では、なぜ、「感謝」なのか。実は、古来、人々が伊勢神宮を参拝する理由は、「ご利益を求める」のではなく、「いままでの自分の人生におかげさまを伝えるため」だったのです。
この「感謝」を軸にして、コミュニケーションを設計。大切な人に「感謝の手紙」を書いてご応募いただき、お預かりしたこの手紙を旅先である伊勢志摩へサプライズでお届けする、というプロモーションを組み立てました。結果、582通のお手紙の中から選ばれた31組の方々の「おかげさま」を、現地にお届けしました。ひとつひとつのお手紙に、まっすぐな想いが書かれており、目を通していると、ついつい目が潤んでしまうことも・・。人が人を想うことのすばらしさを実感したキャンペーンでした。

CASE

When the client asked us to create a campaign to attract more visitors from Tokyo to the Ise-Shima region, we began by analyzing the most attractive and appealing aspects of the area.
But then we were inspired by the history of the region’s major tourist draw, the Ise Jingu – one of the most sacred and revered Shinto shrines in Japan. When we found that historically pilgrims made the long journey to this shrine not to pray for worldly success but rather to give thanks for the lives they had actually lived, we knew we had our message.
We would use the idea of giving thanks as the basic concept. We asked for people to send in letters expressing thanks to the important partner in their lives. The best letters would win a free hotel stay for two in Ise-Shima, which the writers would use as a surprise gift. We selected 31 couples from the 582 entries we received. The depth of the emotions expressed was incredibly moving, and there was no shortage of damp eyes as we read through these letters.

CREDIT

CD / CW / PL:鎌谷 友大
Communication Designer / AD / PL:大川 洋平
WD / PR / PL:鹿島 唯
PR:佐々木 雅浩
WD:吉村 幸久
CP:松井 徹 / 南 浩一
MEDIA:廿千 絵美子 / 熊谷 尭子
AE:阪井 哲也 / 山中 一浩

CREDIT

CD / CW / PL:Tomohiro Kamaya
Communication Designer / AD / PL:Yohei Okawa
WD / PR / PL:Yui Kashima
PR:Masahiro Sasaki
WD:Yukihisa Yoshimura
CP:Toru Matsui / Koichi Minami
MEDIA:Emiko Hatachi / Takako Kumagai
AE:Tetsuya Sakai / Kazuhiro Yamanaka

CLIENT

Kintetsu Corporation

YEAR

2013

Behind the Scene

キャンペーン期間中、毎日1組ずつ、志摩観光ホテルのレストラン「ラ・メール クラシック」でのディナーの際に、サプライズ演出の「手紙お届けサービス」を実施。
そのうち、動画撮影に2回立ち会いました。この企画のドキドキするところは、感動のクライマックスである、手紙を渡した瞬間、お相手の方がどんな表情をされるのか、どんな言葉を発するのか、その反応がまったく読めないことでした。本番中は、テーブル付近のベランダに隠れたカメラマンと監督だけでこっそりと撮影。その他のスタッフは全員控え室で待機。ときどき送られてくる「妻、号泣」のようなメールで現場の様子を把握する、という完全ドキュメンタリーの映像です。

Each night during the course of the campaign, we laid on a special surprise for one couple as they ate dinner together in the Shima Kanko Hotel’s La Mer Classic restaurant.
A waiter appeared and gave the original thank-you letter to its addressee, who then read it for the first time as their partner, the letter writer, watched. With two of the couples, we also recorded the event on video. It was a gripping moment for us too, as we had no idea how the letter would be received, or what emotions and reactions it would stir. The couple were unaware of our plan, and our cameraman and director filmed from a hidden spot on the restaurant balcony. The rest of our staff waited in a nearby room, kept fully involved by a flow of messages from the director: “Now I see tears welling up in her eyes...” These mini documentaries made a prefect climax to a campaign full of emotion for all who worked on it.

WORK

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株式会社LIXIL

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信濃毎日新聞社

家族のはなし2017

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DAIWABO INFORMATION SYSTEM CO.,LTD

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